جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در پی شهادت رییس جمهور + بیانیه واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه رئیسی در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + فیلم پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس
سرخط خبرها

وزارت خارجه در تلاش برای خارج کردن شهروندان ایرانی از چین

  • کد خبر: ۱۶۳۳۱
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
وزارت خارجه در تلاش برای خارج کردن شهروندان ایرانی از چین
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان مقیم از این شهر بوده که راه کار‌های مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشور‌ها است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسوی اظهار کرد: همانگونه که در توضیحات قبلی اشاره شد، وزارت امور خارجه با مشاهده اولین اخبار از انتشار ویروس کرونا، تلاش شبانه روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و کمک به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را آغاز کرد.

این دیپلمات کشورمان افزود: مکاتبه و هماهنگی های مستمری با نهادهای داخلی برای پیش بینی مراقبت های بهداشتی انجام شده و سفارت کشورمان در چین نیز تدابیر لازم را اتخاذ و در مواردی هم با مشورت تشکل های ایرانیان مقیم اقداماتی انجام شده و یا در حال پیگیری و انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت : در شهر ووهان که کانون انتشار ویروس است، سفارت کشورمان از اولین ساعات، ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار کرده است. اولین هدف، خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بوده که راه‌کارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است که لازم است با رعایت شرایط گفته شده انجام شود.

موسوی اضافه کرد: رایزنی مستمر با مقامات چینی در این زمینه ادامه داشته و به موازات آن علیرغم مشکلات ناشی از فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری و مقررات شدید قرنطینه در محل، سفارت جمهوری اسلامی ایران بسته های مواد غذایی و بهداشتی برای همه دانشجویان مقیم این شهر ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با بیان اینکه این موضوع با اولویت بالا از سوی وزارت امور خارجه در حال پیگیری و اقدام است، اعلام کرد به منظور پاسخگویی به خانواده‌های هم‌میهنان مقیم چین اداره دانشجویی وزارت امور خارجه با شماره های زیر آماده پاسخگویی به تماس‌های تلفنی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->